| 10:34:02 | ◀︎ | מה פיתחו מתכנתות העתיד בהאקתון Be Kind? | |
| 11:03:39 | ◀︎ | "עולם ניהול הפרויקטים עובר שינוי – לניהול קצר טווח" | |
| 12:07:15 | ◀︎ | מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ג' | |
| 12:24:19 | ◀︎ | איטרניטי צירפה 15 לקוחות סאפ גדולים חדשים | |
| 13:09:35 | ◀︎ | כיצד בוצע המסע לדיגיטל בכמה מהארגונים המרכזיים במשק? | |
| 13:12:12 | ◀︎ | ה-Vogue הבא: כך הטכנולוגיה כבר שינתה את תעשיית האופנה | |
| 13:25:07 | ◀︎ | "נביא פתרונות לניהול נכסים מקוונים לארגוני אנטרפרייז" | |
| 13:35:19 | ◀︎ | מנכ"ל אפל טים קוק לענקיות כמו פייסבוק ויוטיוב: "קחו אחריות" | |
| 15:00:39 | ◀︎ | בינת תשיק באירוע השנתי שלה פעילות חדשה בעולם ה-AI | |
| 15:46:20 | ◀︎ | איפה יוקם מגדל ההיי-טק הכי גבוה בשרון? | |
| 16:06:31 | ◀︎ | ה-Lenovo Legion Y740: מחשב ששם דגש על הביצועים | |
| 16:29:55 | ◀︎ | ESET בוחנת פתיחת מרכז מו"פ בישראל | |
| 16:52:01 | ◀︎ | חברת הסייבר הישראלית סלברייט גייסה 110 מיליון דולר | |
| 17:06:13 | ◀︎ | בית המשפט בתל אביב הורה לחסום 1,700 אתרי פדופיליה | |
| 17:21:50 | ◀︎ | אורן שטיינברג מונה לנשיא PMI ישראל | |
| 17:39:56 | ◀︎ | eBay בגאווה |
זמני השבת
| עיר | כניסה | יציאה |
|---|---|---|
| ירושלים | 19:13 | 20:26 |
| תל אביב | 19:29 | 20:28 |
| חיפה | 19:22 | 20:30 |
| באר שבע | 19:30 | 20:27 |
הכותרות שעניינו הכי הרבה גולשים בדף זה
17/06/19 15:46
10.34% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
פארק היי- טק חדש, על שטח של 350 אלף מ"ר, יוקם בתוך שלוש שנים בדרום מזרח רעננה, במתחם אמדוקס. הפארק יכלול מגדל בן 30 קומות, שיאכלס חברות היי-טק ושירותים. יהיה זה מגדל המשרדים לחברות טכנולוגיה הגבוה ביותר באזור השרון.
את הפארק מקימות קרן הנדל"ן המניב ריט1, בהובלת שמואל סייד ודרור גד, וס.ע.ן זהב - חברה יזמית קבלנית, בשליטת משפחות גנות וגולד. בטקס ההכרזה על הפארק, שנערך אתמול (א'), השתתפו מנהלי החברות היזמיות, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ראשי מערך הנדל"ן של בנק לאומי ובכירי ענף הנדל"ן.
כחלק מהפרויקט, יעברו המבנים הקיימים כיום במתחם אמדוקס, שכוללים את המשרדים שלה, כמו גם של מיקרוסופט וחברות אחרות, שיפור ושדרוג, ויתווספו להם עשרות אלפי מ"ר חדשים של משרדים ומסחר.
אמדוקס ומיקרוסופט הן שתי חברות העוגן במתחם זה, וכל אחת מהן, מסיבה אחרת, עומדת לפנות אותו. אמדוקס עוברת לאזור התעשייה הצפוני של רעננה ואילו מיקרוסופט צפויה לפנות את משרדיה בקיץ הקרוב, עם השלמת בניית המתחם החדש של החברה בהרצליה פיתוח, שיכלול גם את מרכז הפיתוח וגם את משרדי המכירות והשיווק היושבים כיום ברעננה.
מנכ"ל ריט1, שמואל סייד, מסר כי הפרויקט החדש ברעננה, שייקרא Infinity Park, ייבנה ממספר שלבים: בשלב הראשון יוקם מגדל בן 30 קומות, על שטח של 58 אלף מ"ר. המגדל מתוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון. במקביל, ייבנו בפארק כ-10,000 מ"ר נוספים, הכוללים מסחר, פנאי ובילוי.
השלב הראשון של הפרויקט צפוי להסתיים בסוף 2022, עם מעבר אמדוקס. הקמפוס של החברה ישופץ ויהפוך ל-Infinity Campus , המורכב מארבעה בניינים בני 10 קומות, שכל אחד מהם יכלול שטח של 10,000 מ"ר, ובנייןInfinity Plaza , ובו קומות גדולות ומרווחות, שיועדו בעיקר לחברות גדולות ובוגרות. הבניין יכלול 50 אלף מ"ר של מרחבי עבודה.
חדר כושר, אמפיתיאטרון ושדרה ירוקה
במתחם מתוכננים גם מלון עסקים, חדר כושר, מרכז כנסים ומיני אמפיתיאטרון. את הפארק תחצה שדרה אורבנית ירוקה ותוססת, שעתידה להפוך ללב הפועם שלו, ובו יקומו מסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל ועסקים שיציעו שירותים נלווים לרווחת החברות שישתכנו בו. כמו כן, יכלול הפארק שישה דונם של שטחים ירוקים, בעיצובו של אדריכל הנוף הבריטי ג'ון היילנד.
מאיר נגה, מנכ"ל ס.ע.ן זהב, אמר בטקס כי "אחד הדברים החשובים ביותר לחברות היי-טק הוא להיות חלק מאקו-סיסטם טכנולוגי גדול. חברות לא רוצות להרגיש שהן פועלות ממשרדים מבודדים, גם אם הן מחזיקות בניינים עצמאיים משלהן".
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ציין כי העיר תרמה את חלקה לזירוז הפרויקט על ידי שינוי תהליכים וסיוע של מחלקת ההנדסה, כדי לתת מענה לדרישות של החברות ולמנוע עיכובים מיותרים. "אזורי התעשיה בעיר נמצאים בתנופת התחדשות, עם פתיחתן של שתי תחנות הרכבת הפועלות בה, מערכת של כבישים עוקפים וגישה לכבישים מרכזיים - כביש 4 , כביש 2 וכביש 6", אמר.
17/06/19 11:03
8.62% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
"בשנים האחרונות מורגש שינוי בעולם ניהול הפרויקטים - מפרויקטים ארוכים ומורכבים לפרויקטים קצרים ובתכולה מצומצמת. נכון שעדיין יש פרויקטים ארוכים ומורכבים, אבל בגלל השינויים המתרחשים סביבנו והעובדה שבכל רגע נתון יכול לקרות משהו, מנהל הפרויקטים צריך להיות קשוב ולהגיב מהר לכל שינוי המתרחש סביבו, וזאת באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה", כך אמר ד"ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל - העמותה לניהול פרויקטים, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של העמותה, שיתקיים ביום ג' הקרוב, ה-18 ביוני.
לדברי ד"ר אספיר, "על מנהלי הפרויקטים למצוא את השילוב הנכון בין מתודולוגיות סטנדרטיות והניהול האג'ילי, כדי להסתגל למציאות המורכבת והמשתנה מבחינה טכנולוגית, פוליטית וחברתית, וכן לתת מענה מהיר לשינויים. לעתים זו אומנות של הבלתי אפשרי אך בעזרת המתודולוגיות, השיטות והכלים של העמותה לניהול פרויקטים - אפשר לעשות זאת". PMI היא עמותה בינלאומית לניהול פרויקטים שמטרתה היא לקדם את המקצוע. יש לה כ-270 סניפים ברחבי העולם והשנה היא חוגגת את יום הולדתה ה-50 - אירוע שיצוין בכנס השנתי שלה. השינויים בארגונים וכתוצאה מכך בעולם ניהול הפרויקטים יבואו לידי ביטוי כחוט השני באירוע. "המטרה בכנס השנה היא לתת למשתתפים את הכלים להתמודד עם השינויים בארגונים ובסביבה המקצועית-ענפית שלהם", ציין ד"ר אספיר. "משתתפים בכנס מרצים מהארץ ומהעולם, שידברו על הנושאים השונים הנוגעים להתמודדות עם שינויים וניהול פרויקטים בעולם משתנה".
בין שלל המרצים יהיו מקימי ומנהלי Space.il, שאנשיה יצרו את החללית בראשית; לואן פיקארד, חברת מועצת המנהלים של PMI העולמית; וחברי הנהלת העמותה בישראל. בסיום האירוע תהיה מסיבה עם הופעה של אומן אורח - לציון יובל ל-PMI.
אמרת שהמטרה של PMI היא לקדם את מקצוע ניהול הפרויקטים. למה הכוונה?
"אנחנו רוצים להנחיל את התובנה כי ניהול פרויקטים הוא מקצוע. כמו כל מקצוע, יש לניהול פרויקטים מתודולוגיות, כלים ושיטות, שאותם יש ללמוד וליישם על מנת שהפרויקט יגיע לידי הצלחה. המתודולוגיות מתאימות לכל סקטור וענף בשוק, ויכולות לשמש כל סוג של ארגון, כאשר כל אחד מהם יכול לאמץ את הנישה שמתאימה לו".
מהי התרומה של PMI לעולם זה?
"PMI נתנה את מסגרת העבודה (ה-Frame work) של עולם ניהול הפרויקטים. עד שהיא נכנסה, כל אחד קרא לעצמו מנהל פרויקטים וניהל אותם כמו שהוא חשב לנכון. מאז ייסוד PMI יצרנו מסגרות ותקנים למיהו מנהל פרויקטים, פיתחנו הסמכות רלוונטיות ופרסמנו חומר רב בתחום. אחוז הכישלון בפרויקטים הוא גבוה והפעילות שלנו מנסה להקטין אותו".
פרט בבקשה על הפעילות של PMI ישראל.
"הסניף הישראלי שלנו קיים כ- 24 שנים. במסגרת פעילותנו אנחנו מעבירים סדנאות, סיורים, כנסים וערבי עיון מקצועיים. כמו כן, העמותה פועל למען הקהילה ובתחום החינוך ומפרסמת חומרים בתחום. אנחנו פועלים בשיתוף משרד החינוך להנחלת ניהול הפרויקטים והכלים לביצועם בבתי הספר תיכוניים והעל תיכוניים, פועלים להכשרת סטודנטים ועובדים עם ארגונים בתחומים השונים במגזרים הממשלתי והפרטי כאחד".
.
17/06/19 16:06
8.62% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
שני דברים בולטים מיד לעין כשמתחילים לבחון את מחשב המשחקים החדש של לנובו, ה-Legion Y740 עם המסך בן ה-15.6 אינץ': הדבר הראשון הוא המטען גדל המידות שמלווה אותו והדבר השני הוא שרוב הכניסות של המחשב ממוקמות מאחור, באופן כמעט יוצא מן הכלל.
החיבורים הללו מקנים במידה מסוימת טעם של פעם, אבל הייתה סיבה טובה ללנובו להעביר את רוב היציאות לאחור במקום לפזר אותן באופן שווה בצדדים: חריצי האוורור הבולטים, גם מבחינת עיצוב, שהיא שילבה בשני הצדדים, וכן מאחור ומלמטה, ובצדק. בתוך המארז מסתתר כרטיס תצוגה מודרני וחזק במיוחד בדמות GeForce RTX 2070 Max-Q רב העוצמה של Nvidia, שמגיע עם 8 ג'יגה-בייט זיכרון משלו והופך את Legion Y740 לאחד המחשבים הניידים הכי חזקים בשוק הניידים לגיימרים.
לנובו, כמו יצרניות המחשבים האחרות, משקיעה רבות בתחום הגיימרים, שנחשב לכוח החזק ביותר בשוק - הן מבחינת הדרישה לביצועים והן מבחינת המוכנות לשלם. ולא מעט: המחשב, בתצורה שהגיעה לבדיקה, עולה כ-10,000 שקלים - מחיר גבוה גם בעולם הגיימינג.
מבחינה חיצונית, אי אפשר לטעות בייעודו של ה-Legion Y740: הוא אמנם אפור (בלנובו ויתרו על האלמנטים השחוקים והאדומים שבדרך כלל מאפיינים מחשבים בשוק הזה), אבל יש לו תאורות מכל פינה, כולל בסמליל של המותג שמוצג בגדול על המכסה שלו, שנפתח בקלות מרשימה ועם זאת שומר על יציבות, ויש לו, כאמור, מראה ייחודי למדי שמצביע על הכיוון.
באופן טבעי למדי, מדובר במחשב כבד למדי, ששוקל 2.2 ק"ג, וחלק מכך נובע ממערכת האוורור הגדולה כפולת המאווררים שיושבת מעל המעבד הראשי ומעל כרטיס התצוגה. כמו במחשבים רבים דומים אחרים, ברגע שהמערכת נכנסת לעבודה שומעים אותה היטב, אבל אין ברירה: החום שנוצר בתוך המארז גבוה בעת שימוש בכרטיסי תצוגה איכותיים, וזה לא שונה ב-Legion Y740.
בלנובו הבינו שהרזולוציה חשובה פחות מהביצועים
המסך, כאמור, הוא בגודל 15.6 אינץ', ובלנובו בחרו להעניק לו רזולוציית FHD, שהיא הבסיסית כיום, לפחות לדעת כותב שורות אלה. הבחירה כאן נכונה, כי בהיבט של משחקי רשת, הרזולוציה פחות חשובה מהביצועים, ואם ממש מתעקשים על גיימינג ב-4K - עדיף לעשות זאת במחשב נייח. הביצועים מרשימים בכל היבט ובכל בדיקה גרפית שעושים עם המחשב. הם מראים את קפיצת המדרגה המשמעותית עם הדור החדש של כרטיסי ה-RTX של Nvidia, שמשפרים את הביצועים בכמה מונים לא רק במשחקים כבדים, בהם כבר משולבת טכנולוגיית "מעקב קרניים", אלא גם במשחקים עתירי פעולה "מהשורה", לרבות בזכות טכנולוגיית סנכרון התצוגה G-SYNC, הנתמכת במחשב זה.
התצורה הכללית של ה-Legion Y740 מספקת את המעטפת הנדרשת לתמיכה בביצועים כאלה, לפחות במחשב הנבדק. המעבד הוא Core i7-8650H, שמציע מהירות בסיסית של 2.2 ג'יגה-הרץ עם שש ליבות פיזיות שתומכות בתריסר ליבות לוגיות, והוא מגיע עם 32 ג'יגה-בייט זיכרון DDR4 במהירות גבוהה של 2,666 מגה-הרץ. מעבר לכך, הוא צויד בכונן SSD בנפח 512 ג'יגה-בייט ולצידו כונן מכני מהיר, שמסתובב במהירות של 7,200 סל"ד ומציע 1 טרה-בייט נפח אחסון. מכיוון שכיום משחקים רבים מתנהלים עם חיבור מתמיד לרשת, לנובו ציידה את המחשב במודם Killer Wireless 802.11 AC עם שני ערוצי חיבור - מודם שנחשב למהיר ויציב יחסית מול מתחרים דומים.
המקלדת של המחשב, כמו שראוי במחשב משחקים, מציעה אפשרות לקבוע צבעי רקע שונים. היא פותחה בשילוב עם קורסאייר, שטכנולוגיית ה-iCUE שלה מאפשרת להגדיר את הצבעים לפי הרצונות של המשתמש, באמצעות אפליקציה ייעודית.
המקלדת נוחה למדי, למרות הבסיס הרך משהו, והיא מכילה כמה מקשים ייעודיים בעמודה בצד שמאל: השניים התחתונים שולטים בעוצמת התאורה של המקלדת והשניים מעליהם הם מקשי מקרו שניתנים לתכנות כדי לבצע מספר פעולות בבת אחת, כשניתן לשמור הגדרות ולהפעיל אותן באמצעות Vantage, יישום התחזוקה של לנובו. היישום הזה עבר התאמה מיוחדת למשחקים ומציע אפשרויות מיטוב, כדי לפנות לטובתם כמה שיותר משאבים. היישום זמין גם בלחיצה על הכפתור העליון בעמודה המיוחדת, כשמתחתיו יש כפתור שמאפשר לצלם משחקים תוך כדי שהם מתרחשים.
כמחשב משחקים כבד ועתיר ביצועים, לא התפלאתי שמבחן הסוללה הסתיים אחרי 1:15 שעות בלבד - וזה דבר שכל אחד שמגיע לתחום הזה צריך כבר להכיר. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מחשב משחקים נייד ומודעים לעלויות, ה-Legion Y740 הוא אחד המחשבים הטובים שמוצעים כיום בשוק. יצוין כי ניתן לרכוש אותו בתוספת מחיר עם RTX 2080.
17/06/19 17:39
8.62% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
אחת המשאיות היותר צבעוניות ורעשניות שהרקידו את הצועדים במצעד הגאווה שהתקיים בתל אביב ביום ו' הייתה זו של eBay ושל ליין מסיבות הגייז אריסה, שמנגן מוזיקה ים תיכונית.
כ-100 מעובדי eBay צעדו לצד המשאית, והרקדנים שפיזזו עליה חילקו למשתתפים יותר מ-300 חולצות שהוכנו במיוחד למצעד ועוד מרצ'נדייס ממותגים של החברה. בין השאר, המשתתפים שמחו לקבל מניפה - החברה חילקה 4,000 כאלה, שציננה במקצת את החום.
eBay תומכת במאבק הלהט"בי עד שיושג שוויון מלא לקהילה, ובהשראת גישה זו, הסלוגן של המשאית ושל המתנות לחלוקה היה הההאשטאג DoSomethingBrave# (עשו משהו אמיץ). הסלוגן הזה הוא תזכורת למהומות סטונוול, שאירעו לפני 50 שנים בפאב הניו-יורקי הגאה, לאחר שלמבלים בו נמאס מהפשיטות המשטרתיות שהיו עליו לעתים קרובות. המהומות הללו נתנו דחיפה גדולה למאבק הלהט"בי, שאת תוצאותיה אנחנו רואים עד היום.
[caption id="attachment_293138" align="alignnone" width="600"] אנה פלקין, ראשת המחלקה העסקית של eBay בישראל, מזרח אירופה ואפריקה, ונטלי זיו, ראשת מערך הדוברות של החברה בישראל ומזרח אירופה, ליד המשאית שלה ושל האריסה במצעד הגאווה בתל אביב ביום ו' האחרון. צילום: יח"צ[/caption]
לדברי מוטי אליאב, מנכ"ל eBay בישראל, "יש לנו אג'נדה סדורה ביחס לערכים אותם היא מקדמת בתחומי הסביבה, החברה, העסקים והטכנולוגיה, וכחברה גדולה, אנחנו רואים כחלק מתפקידנו להטביע חותם סביבתי וחברתי".
"בין הערכים אותם eBay מקדמת מושם דגש גדול על שונות והכלה, ומצעד הגאווה הוא אירוע שהחברה גאה לתמוך בו ולקחת בו חלק, כחלק מקידום קבלת האחר והשונות בחברה", ציין אליאב. "זאת אמירה שהיא הן פנים ארגונית, ונועדה לחבר את העובדים לערך החשוב, והן חוץ ארגונית, שועדה לעודד ערכים של אומץ ופרו-אקטיביות".
יותם פפו, ממפיקי האריסה, אמר כי "זו השנה השנייה שבה יש שיתוף פעולה בינינו לבין eBay ישראל. בעצם האימוץ שלה אותנו, eBay מתקנת עוול כפול: היא גם תומכת בקהילה הגאה וגם מאמצת ליין מזרחי, שרוב הקהל שלו מגיע מהפריפריה ולעתים רבות מודר פעמיים. המסיבות שלנו מאופיינות בפתיחת דלת לקהל שפחות בא לידי ביטוי ומושתתות על קבלה של כל אדם באשר הוא. כך שבמובנים רבים, eBay מיישמת את עיקרון המגוון פעמיים".
17/06/19 12:07
6.9% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
מור ליפשיץ
תפקיד: מנהלת מוצר בחטיבת הטכנולוגיות של 888 ישראל.
תפקידים קודמים: מובילת מוצר אד-טק בידיעות טכנולוגיות מידע (YIT) ומנהלת מוצר במאקו.
מה זו גאווה בשבילך? גאווה היא אחד החלקים הבסיסיים והפנימיים ביותר, זה שמאפשר לאהוב ולהיות נאהבת בלי פחד.
[caption id="attachment_293079" align="alignnone" width="600"] מנהלת מוצר בחטיבת הטכנולוגיות של 888 ישראל. צילום פרטי[/caption]
כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? 888 היא חברה סובלנית, שמעודדת שוויון תעסוקתי ומקדמת בברכה עובדים בעלי יכולות וכישורים מתאימים, בלי כל דעה קדומה או הטיה. בתרבות הארגונית של 888 אין "מיתוג" והגדרה לקבוצה כזו או אחרת, כולם נבחנים על היותם בני אדם ואנשי מקצוע, וקיימת פתיחות מלאה לדעות שונות ומכל הרקעים.
האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? באופן כללי, אפליה בתחום התעסוקה עדיין קיימת, בעיקר כלפי נשים וגברים טרנסים.ות.
אמנם, ניתן לראות שבחברות היי-טק רבות נעשה ניסיון להטמיע ערכים של שוויון וחרות, אבל הדגש צריך להיות עמוק יותר. לצבוע את לוגו החברה בחודש הגאווה זאת מחווה מדהימה, אבל ניתן לעשות הרבה יותר. ניתן ורצוי לשים דגש על תעסוקה מגוונת, שמאפשרת ללהט"בים לחיות בביטחון ובשוויון תעסוקתי, שמיטיב ומכיל את צרכי הקהילה.
עידן לירון-ליבנה
תפקיד: מנהל הצלחת לקוח ב-Salesforce ישראל.
מה זה גאווה בשבילך? היכולת לחיות את חיי בגלוי, ללא הסתרה או חשש, ללא הסברים או תירוצים, להגיד "זה אני, ובנוסף לזה שאני אבא, בעל, עובד היי-טק, מתנדב בחוש"ן (ארגון ההסברה של קהילת הלהט"ב - י"ה), זכיתי להיות גם הומו ואני גאה במי שאני".
[caption id="attachment_293082" align="alignnone" width="600"] עידן לירון-ליבנה, מנהל הצלחת לקוח ב-Salesforce ישראל. צילום: עומר שטיין צילום (Omer STEIN Photography)[/caption]
כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? אחד מארבעת ערכי היסוד של Salesforce הוא השוויון, ו-Salesforce פועלת נחרצות על מנת לקדם את הערך הזה בכל דרך אפשרית ודואגת לתת מקום לכל קבוצה וקהילה, כולל קהילת הלהט"ב. יש בחברה קבוצה גאווה עולמית, Outforce, שאני מנהל בה ואחראי על פעילותה בישראל. הקבוצה מקדמת פעילויות רבות, הן מקומיות והן גלובליות, למען קידום זכויות הקהילה הגאה, וזאת השנה השנייה בה Salesforce לוקחת חלק במצעד הגאווה בתל אביב.
האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? מעולם לא חוויתי אפליה על רקע להט"בי. למזלי, עבדתי בחברות שמקדמות שוויון.
לצערי, להט"בים שעובדים בתעשיות השונות חווים אפליה ולעתים חיים בחשש שייחשפו, ואני מקווה שהסטנדרטים החדשים שמובילות חברות היי-טק בנושא יחלחלו לכלל מקומות העבודה בישראל. אני מאמין שעם ההבנה של חברות רבות שקבלה והכלה של האחר יכולה לתרום לצמיחה של הארגון, מקרים של אפליה יהפכו להיסטוריה.
קובי מימון
תפקיד: מנתח נתונים בצוות אסטרטגיית מוצר בחטיבת האבטחה וראש הקבוצה הגאה במיקרוסופט ישראל.
מה זו גאווה בשבילך? גאווה בשבילי היא לא לחשוש לדבר על החיים הפרטיים שלי בקרב חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. אם אני רוצה לספר על סוף השבוע שהיה לי עם בן זוגי, אני לא רוצה לחשוש איך יקבלו את זה, מה יחשבו עליי, האם הדעה שלהם תפגע בי ואיך, אלא להרגיש חופשי לספר ולקבל תגובה אוהבת ומקבלת.
[caption id="attachment_293083" align="alignnone" width="600"] קובי מימון, מנתח נתונים בצוות אסטרטגיית מוצר בחטיבת האבטחה וראש הקבוצה הגאה במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ[/caption]
כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? מעבר לדגלי הגאווה שמונפים בכל משרד, ולעובדה שבכל שנה מניפים בחודש הגאווה את הדגל בכניסה למשרדים בהרצליה, לצד דגלי מיקרוסופט וישראל, החברה ידועה בסובלנות הרבה שלה כלפי כל הקהילה הלהט"בית. בנוסף לכך, החברה מבצעת פעילויות רבות למען העובדים והקהילה הלהט"בית בכלל, לצד מדיניות תומכת.
לדוגמה, מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח מעניקה לכל עובד להט"ב שעובר תהליך פונדקאות מענק של 60 אלף שקלים; החברה מפעילה פרויקט משותף עם ארגון מעברים, שבמסגרתו מוענקות זו השנה השלישית מלגות ללימודי השכלה גבוהה לצעירים מהקשת הטרנסג'נדרית; כשמגיע עובד חדש, כחלק מתהליך הקליטה שהוא עובר הוא מקבל הסבר על הקבוצה המאגדת את העובדים הלהט"בים (GLEAM), וניתנת לו אפשרות להצטרף אליה ולהיות שותף בהובלת מהלכים בנושא הלהט"ב בחברה; הקבוצה מקיימת פעילות במהלך השנה סביב אירועים מרכזיים של הקהילה הלהט"בית - התנדבות, גיוס תרומות, הרצאות ועוד; עובדי החברה הלהט"בים משתתפים באירועי הקהילה כקבוצה מאורגנת. לדוגמה, הם תרמו כסף לאיגי - ארגון הנוער הגאה, והחברה הכפילה את סכום התרומה. כמו כן, החברה רכשה כרטיסים לעובדים לאירוע התרמה לוועד למלחמה באיידס ובכך תרמה לארגון.
בנוסף, במצעד הגאווה בתל אביב בשנה שעברה, החברה שיתפה פעולה עם המרכז הגאה ושכרה משאית לעובדיה שרצו להשתתף במצעד; החברה מעניקה תמיכה למצעד הגאווה בירושלים; והשנה, מיקרוסופט ישראל מו"פ שיתפה פעולה עם פסטיבל הקולנוע הגאה - המרכז של החברה בתל אביב הפך למוקד נוסף של הפסטיבל ועל גגו התקיימו הקרנות מיוחדות, מסיבות וסדנאות.
האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? לדעתי אין, אבל על חברות ההיי-טק להמשיך ולהגדיל את תמיכתן בקהילה הלהט"בית.
כל החברות המובילות בעולם נמצאות בישראל - מיקרוסופט, גוגל, אפל, אמזון, פייסבוק ואחרות, וכשיוצאת הצהרת תמיכה בקהילה מטעמן, זה יוצר הד תקשורתי שתורם רבות למאבק לשוויון זכויות.
יהודה מנחם
תפקיד: מפתח פרונטאנד ומפתח צד לקוח באתר המתנות Buyme.
תפקידים קודמים: מפתח פרונטאנד במטריקס וב-Webydo.
מה זו גאווה בשבילך? חופש. פשוט ככה. חופש להיות מי שאתה. מלא גוונים וצבעים של אנשים שונים ומיוחדים, שמעוררים בי רגש ותדהמה כל שנה מחדש באיך שאני רואה שהם מביעים את עצמם בצורה הכי גלויה ושמחה שיש.
[caption id="attachment_293084" align="alignnone" width="600"] מפתח פרונטאנד ומפתח צד לקוח באתר המתנות Buyme. צילום עצמי[/caption]
כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? אני זוכר שכשהגעתי ל-Buyme, המנכ"ל דיבר על כך שהחברה תומכת בקבוצות שונות, וביניהן בקהילה הגאה. והנה אני, שמחוץ לארון כבר 14 שנים, עם בן זוג, מוצהר וחשבתי שמזמן כבר שכחתי את היציאה מהארון ואת הקשיים, התרגשתי מאוד מהאמירה הזאת. ברגע אחד, הוא נתן לי גב והרגשה טובה, שכנראה עדיין חשובה לי, וגרם לי להבין שהיחס הזה אינו מובן מאליו.
האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? בסך הכל הדברים נראים טוב ויש בהיי-טק שוויון לקהילה. אני רוצה להאמין שזה חוצה את מרכז הארץ, ושגם בערים אחרות עובדים מרגישים בנוח לספר שהם חלק מהקהילה ושזה לא גורע מהם כלום. אם זה לא המצב, צריך לשפר את זה, ובכל מקרה להנגיש למקומות עבודה יותר מידע על מנהלים.ות גאים.ות בהיי-טק, ולעודד אותם להראות את "הצבעים האמיתיים" שלהם.
17/06/19 15:00
6.9% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
כתב: הילל יוסף.
בינת תשיק באירוע השנתי שלה, שיתקיים מחרתיים (ד'), פעילות חדשה בעולמות הבינה המלאכותית והביג דטה - כך חשף ניר ממן, סמנכ"ל השיווק של בינת תקשורת מחשבים.
ממן התראיין לקראת Bynet Expo, האירוע השנתי של החברה, שיתקיים בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב. האירוע ייערך זו השנה ה-16 ברציפות, וישתתפו בו אלפי נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.
"פעילות ה-AI", אמר ממן, "מתבססת על עבודה משותפת עם כמה מהשותפים המרכזיים שלנו בדרך זו: סיסקו, עלי באבא, גוגל, מיקרוסופט, Nvidia, מלאנוקס ו-Anyvision. יחד עם סטארט-אפים הפועלים בתחום, אנחנו מציעים לשוק המקומי קו מוצרים ופתרונות רחב היקף. הקמנו פעילות בעולמות הבינה המלאכותית והביג דטה, שתאפשר יישום פרויקטים המשלבים AI ללקוחות. אנחנו כבר צורכים אותה בעצמנו".
מה יכלול הכנס?
לדברי ממן, "Bynet Expo הוא אירוע ה-ICT הגדול בישראל, שלוקח את כלל הטכנולוגיות ומרכז אותן במקום אחד, עם היצרנים המובילים בעולם".
"בכנס", ציין, "פתחנו מסלול ערים חכמות, במסגרתו נציג יכולות, החל מפתרונות ניהול, שליטה ובקרה המבוססת על פלטפורמת Kinetic של סיסקו - ועד לפתרון 'מצלמה לכל שוטר', שמותקן כבר על כמחצית מהשוטרים במשטרת ישראל. עוד נציג את מוקד 106, מבוסס תפיסת Omni-Channel חדשנית, המאפשרת תקשורת רבת ערוצים לתושבים - עם חוויית לקוח שונה. נציג ממשקים לעירייה, שבאמצעותם ניתן לייעל את מערך התקשורת בצד התשתיות. נראה כיצד כלים מתקדמים יכולים להביא למצב של תשתיות מהירות עם רוחבי פס המגיעים לכל מקום - בעלויות נמוכות".
"כמו כן", אמר ממן, "נראה את כלל שיתופי הפעולה שלנו עם הספקיות המובילות בעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר. הקמנו אודיטוריום להרצאות בזק ממוקדות בנות רבע שעה של יצרנים, והמסלול יהיה פעיל במהלך היום. עוד נציג הדמיות תוקף-מותקף ואת 'סייבר דום' - מערך כולל לאבטחת מידע מפני איומי סייבר, המיועד לארגונים בעלי מאות משתמשים. זהו שילוב ייחודי של פלטפורמת הגנת סייבר, שמיישמת מספר רב של טכנולוגיות מתקדמות של מיטב יצרני התוכנה והחומרה בתחום אבטחת הסייבר, שמותקנות במערכות הארגון, תוך יצירת אינטגרציה וסינרגיה מלאות ביניהן. הפתרון נותן לארגון כיסוי נרחב ומעמיק בזמן אמת מפני אלפי סוגים של מתקפות ומספק פתרון אבטחה רב שכבתית, שכולל מוצרי אבטחת מידע שמותקנים באתרי הלקוח, שמחליפים או משולבים במערך אבטחת המידע הקיים. צוות המענה המידי הייעודי שהקמנו מיומן להגיב באפקטיביות, במהירות ותוך נקיטת פעולות פרו-אקטיביות לכל איום סייבר ולמנוע אותו, במקרה שהאיום התגלה מבעוד מועד, או שכבר בוצעה חדירה".
"המתקן בירושלים - הגדול ביותר בישראל"
"בעולם מרובה עננים", ציין ממן, "נתייחס לאפשרויות השונות - רישוי מסורתי וגם ענן, עם אפשרות בחירה עבור כל לקוח ארגוני - ענן ציבורי, רישוי מסורתי ושילוב ביניהם, ומתן כלי תשתית כשירות (IaaS) מגוונים. בנוסף, נציג את ספקי הפלטפורמות השונות של הדטה סנטרים, ביניהם אלה של סיסקו, רד-האט, נוטניקס ו-Dell. בעולמות האחסון והגיבוי, נציג כלים של נט-אפ, VMware ולנובו".
לדבריו, "נחשוף את הדטה סנטר שאנחנו בונים בירושלים - הרביעי במספר של בינת, שיושק בשנה הבאה. הוא נוסף למתקן האירוח שלנו בהר חוצבים, נבנה 50 מטר מתחת לפני האדמה, ברמת Tier3, בשטח המשתרע על פני 14 אלף מ"ר, ויכיל 1,800 מסדים. זהו המתקן הגדול ביותר בישראל".
עוד הוא אמר כי "במסלול ה-Customer Experience נציג את פלטפורמת הקונטקט סנטר המתקדמת בשוק, אליה הצטרפו גופי השירות המובילים בישראל, לצד פתרונות AV/VC חדשניים, ביניהם של סמסונג, שתציג מסכים וטכנולוגיות חדשות בביתן עצום, בגודל של 25 מ"ר".
לסיכום ציין ממן כי "יש בתערוכה השנה 100 מציגים. יציגו בה 14 סטארט-אפים חדשניים בתחומי הבינה המלאכותית, הגנת הסייבר והערים החכמות. אנחנו, בבינת, מחזיקים יכולת רב תחומית, המאפשרת בנייה של פלטפורמת IT עם קונספט ידע רב תחומי, עם תפיסה כוללת, עם דטה סנטר, עננים ורישוי מסורתי - ומעטפת שירות כוללת".
17/06/19 16:52
6.9% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
סלברייט, שפועלת בעולם המודיעין הדיגיטלי, הודיעה היום (ב') כי היא גייסה 110 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הצמיחה IGP ונטלו בו חלק גם המשקיעים הקיימים של החברה. חיים שני ואורי ארדה, שותפים כלליים ב-IGP, יצטרפו לדירקטוריון סלברייט.
מאז 2015, סלברייט, שנמצאת בבעלות התאגיד היפני Corporation Sun, התפתחה מעבר לפתרונות הליבה שלה בתחום הפורנזיקה הדיגיטלית לטלפונים ניידים, במטרה להציע פלטפורמה מלאה בתחום המודיעין הדיגיטלי עבור גופי אכיפת חוק, גופים ממשלתיים וגופים ארגוניים. בחברה אומרים שהיא מציעה יישומי אנליטיקה, כלי תוכנה ושירותים שמאפשרים להאיץ חקירות, ולסייע ללקוחותיה להשיג מוכנות מבצעית ולהתגבר על האתגרים שבסביבת נתונים דיגיטליים דינמית ומורכבת.
אתמול צייצה החברה בחשבון הטוויטר שלה כי היא השיקה מערכת שתוכל לפרוץ לכל מכשיר iOS מגרסה 7 ועד 12.3 האחרונה, כמו גם למכשירי האנדרואיד של סמסונג, וואווי, LG, מוטורולה ושיאומי. מדובר בגרסה חדשה של מערכת ה-EFED, שקרויה UFED Premium. באתר שלה ציינה סלברייט שהמערכת החדשה מיועדת רק לרשויות החוק, והיא תאפשר גישה לנתונים של אפליקציות מצד שלישי, לצאטים, לאימיילים ולקבצים המצורפים להם, למידע שנמחק ועוד.
יצוין כי שמה של סלברייט נקשר בפרשת הפריצה לטלפון של המחבל מסן ברנרדינו ב-2016, לאחר שבדיווחים שפורסמו באותו הזמן באמצעי התקשורת נטען כי היא הציעה ל-FBI את שירותיה על מנת לבצע את הפריצה. הן בחברה והן בבולשת האמריקנית סירבו להגיב על הפרשה.
"הזדמנות להתרחבות בתחום המודיעין הדיגיטלי"
יוסי כרמיל, מנכ"ל משותף של סלברייט, אמר כי "ככל שאנחנו ממשיכים את מסע הצמיחה שלנו בשוק המודיעין הדיגיטלי, זיהינו את הצורך לצרף שותף שיתמוך בחזון שלנו לטווח הארוך. לאחר תהליך בחינה קפדני, הצלחנו לבנות שותפות ארוכת טווח עם IGP".
לדבריו, "השותפות עם IGP תאפשר לסלברייט להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלה - הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות ויצירת ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו. אנחנו בטוחים שסלברייט תיהנה מהניסיון הרב של השותפים ב-IGP בשוק ההון, במיזוגים ורכישות, בטכנולוגיות רלוונטיות ליישומי אנליטיקה ובתחום התוכנה כשירות (SaaS)".
שני ציין כי "זיהינו את ההזדמנות להתרחבות של סלברייט בתחום המודיעין הדיגיטלי. החברה ממוצבת היטב ואנחנו, ב-IGP, מחויבים להביא את הניסיון, המשאבים הפיננסיים, הנוכחות הגלובלית ומערכות היחסים שלנו על מנת לסייע לה לקיים את תכניות הצמיחה השאפתניות שלה".
סייעה בהכנת
17/06/19 10:34
5.17% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
האקתון נערות בנושא "Be Kind" נערך בשבוע שעבר בכפר הנוער בן שמן במסגרת פעילות QueenB – עמותה הפועלת להעלאת ייצוג הנשים בהיי-טק.
בארגון אמרו כי במהלך יום ההאקתון תכנתו הנערות בהנחיית המדריכות המלוות אותן אפליקציה בנושא Be Kind כאשר כל האפליקציות הוצגו מול חבר שופטים מתעשיית ההיי-טק.
במסגרת האירוע החניכות פיתחו אפליקציות כגון עזרה בשיעורי בית; מציאות ואבידות; כיצד להתנהל במצבי חירום ואפליקציה שעוזרת לך למצוא מקום התנדבות לפי האישיות שלך.
מדובר בהאקתון הגדול בארץ של נערות מתכנתות כ-170 חניכות השתתפו בהאקתון, אשר היווה את אירוע השיא המסכם שנה של פעילות העמותה עם החניכות. פעילות זו כוונה לנערות בגיל חטיבת ביניים, לפני בחירת המגמה בתיכון, במטרה לקרב אותן לעולם התכנות ומדעי המחשב באמצעות קורס שבועי.
"משנות גישה לגבי בחירת מגמה ומקצוע"
מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל, מלווה את הפרויקט באופן צמוד לאורך השנה ובאירוע עצמו השתתפו מספר מנטורים כשבראשם מאיר מורגנשטרן, מנהל המרכז בישראל.
לדברי מורגנשטיין, "באמצעות הפעילות השנתית אנחנו מקרבים את החניכות למקצועות אלו ומאפשרים להן חוויה חיובית. בפועל אנחנו רואים שהן משנות גישה לגבי בחירת מגמה ומקצוע בחיים. הסיפוק הוא גדול מאד וביום השיא אנחנו רואים הלכה למעשה כיצד הן מיישמות את מה שלמדו במהלך השנה ונהנות מהתוצרים – מה שבהחלט מסייע להן להאמין בעצמן ובדרך שבחרו".