זמני השבת
| עיר | כניסה | יציאה |
|---|---|---|
| ירושלים | 19:13 | 20:26 |
| תל אביב | 19:29 | 20:28 |
| חיפה | 19:22 | 20:30 |
| באר שבע | 19:30 | 20:27 |
הכותרות שעניינו הכי הרבה גולשים בדף זה
19/03/24 09:47
4.63% מהצפיות
מאת וואלה!
מי יודע אילו אוצרות (או קבצים חסרי תועלת) מסתתרים בוואטסאפ שלנו, שכנראה תופסים לא מעט שטח אחסון יקר. כך תפנו מקום בכמה צעדים פשוטים, באנדרואיד באייפון
19/03/24 01:06
4.25% מהצפיות
מאת גיקטיים
אחרי כמה שנים של הפסקה בחסות מגפה עולמית אחת, חוזרת אנבידיה לערוך אירועים פיזיים; ובזכות טרפת ה-AI, היא גם עושה את זה בתור אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם. היום (ג') עלה ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד NVIDIA, על במת GTC, כנס הפיתוח של החברה, וחשף לא מעט פיתוחים חדשים, שחלקם פותח במרכז הפיתוח הגדול של החברה […]
19/03/24 14:40
3.86% מהצפיות
מאת מעריב
המיליארד אילון מאסק ישב לשעה של שיחה מתוחה עם המראיין דון למון שהיה אמור להגיש ברשת X תוכנית ראיונות. בעקבות הראיון הנוקב תוכניתו של למון ברשת X ירדה מהאוויר
19/03/24 10:26
3.47% מהצפיות
מאת גיקטיים
מהשיחה שמבשרת לכם ש"זכיתם" בשקר כלשהו, דרך בקשת התרומה ועד ספאם הבחירות – עבור לא מעט מאיתנו, אפליקציית Truecaller היא מצילת חיים. עכשיו מגיע פיצ'ר חדש לאפליקציה, שמשפר משמעותית את יכולת סינון הספאם שלה, אבל יש לו מחיר. חסימות בלי חשבון טרוקולר עדכנה בימים האחרונים את האפליקציה שלה עם פיצ'ר חדש בשם Max, שעושה שימוש […]
19/03/24 10:02
3.09% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
דיווח: אפל מקיימת דיונים עם גוגל שבבעלות אלפאבית במטרה לשלב את ג'מיני, מודל הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שלה במכשירי iPhone, הסכם שעשוי לחולל מפנה בתעשיית הבינה המלאכותית ולהפוך את גוגל לאחת המנצחות הגדולות במרוץ ה-AI, שנמצא עדיין בתחילתו – כך דווח בבלומברג אתמול (ב').
המשא ומתן עוסק במתן רישיון ל-Gemini לכמה תכונות חדשות שיגיעו לתוכנת ה-iPhone השנה, נכתב בדיווח. בנוסף צוין, כי יצרנית ה-iPhone ניהלה לאחרונה שיחות גם עם OpenAI, יצרנית ChatGPT, לגבי השימוש במודל שלה. עוד דווח, כי עדיין לא הוחלט על התנאים או המיתוג של הסכם בינה מלאכותית או כיצד הוא ייושם, אם בכלל, וההערכה היא, כי לא תוכרז שום עסקה עד יוני, אז אפל מקיימת את כנס המפתחים השנתי שלה.
עסקה פוטנציאלית בין החברות עשויה לעזור לגוגל להרחיב את השימוש בשירותי הבינה המלאכותית שלה ליותר מ-2 מיליארד מכשירי אפל פעילים, ותגביר את המאמצים של ענקית החיפוש להדביק את הקצב מול OpenAI שמגובה על ידי מיקרוסופט, כמו גם להתמודד עם החששות, ששירותים כמו ChatGPT עלולים לאיים על הדומיננטיות שלה בתחום החיפוש. בנוסף, הסכם בין החברות גם יכול לעזור להפיג את חששות המשקיעים לגבי איטיותה של אפל בהשקת אפליקציות בינה מלאכותית, שנתפסה עם פערים גדולים לעומת חברות שעסקו במחקר בתחום ה-AI כבר שנים, כמו גוגל, או מיקרוסופט – ששיתפה פעולה עם OpenAI והשקיעה בה מיליארדי דולרים, וגם מול היריבה סמסונג, שהטמיעה את טכנולוגיית ה-GenAI של גוגל בסידרת הטלפונים החכמים Galaxy S24 שהושקה לאחרונה, תחת הכותרת "סמארטפון ה-AI הראשון בעולם".
בין שתי החברות גם קיימת שותפות ארוכת שנים, שבמסגרתה מנוע החיפוש של גוגל מוגדר כברירת מחדל בדפדפן האינטרנט Safari של אפל, ועל עניין זה נתבעה גוגל בטענה שחנקה את התחרות שלא כדין, בכך ששילמה מיליארדי דולרים לאפל כדי לשמור על המונופול שלה בחיפוש. הסכם בנוגע ל-Gemini יכול גם הוא גם להביא לבדיקה חדה יותר מצד הרגולטורים האמריקניים.
לפי הדיווח בבלומברג אפל בונה גם דגמי AI משלה, שיאפשרו יכולות חדשות במערכת ההפעלה הבאה שלה iOS 18, שיפעלו במכשיר עצמו ולא בענן. אבל כדי לשמור על רלוונטיות היא גם זקוקה לתכונות כמו יצירת תמונות וטקסט לפי הוראות, המבוססות על מודלי שפה מורכבים מדי מכדי לפעול במכשיר, ושיתוף פעולה עם גוגל לשילוב Gemini ישרת היטב צורך זה.
19/03/24 11:08
3.09% מהצפיות
מאת Gadgety
אנקר (Anker) הכריזה על ה-Soundcore Sleep A20, אוזניות “משפרות שינה” המגיעות ממותג Soundcore של החברה. האוזניות מגיעות עם מתאמי סיליקון משופרים, המציעים סינון רעשים פסיבי של עד פי 3 מאוזניות רגילות, אפשרות להשמעת רעש לבן לשיפור השינה וזמן סוללה ארוך של עד 80 שעות עם מארז הנשיאה שלהן. בניגוד לאוזניות אלחוטיות רגילות שנועדו להאזנה למוזיקה […]
19/03/24 12:42
2.7% מהצפיות
מאת Gadgety
אנבידיה (nvidia) חשפה אמש (ב’, 18.3) במהלך כנס ה-GTC 2024 שנערך בארה”ב את ארכיטקטורת Blackwell (“בלאקוול”), הדור הבא של החברה בתחום ה-AI, המציעה שיפור ביצועים של עד פי 30 לצד יעילות אנרגטית טובה פי 25 לעומת מאיצי ה-H100 הקודמים שלה, שהתבססו על ארכיטקטורת ה-Hopper. ארכיטקטורת Blackwell החדשה, הקרויה על שמו של המתמטיקאי דייויד הרולד בלאקוול, […]
19/03/24 15:08
2.7% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
אילון מאסק, יזם הטק המפורסם, התייחס סופסוף לשמועות הרבות על צריכת הסמים שלו, והגיב לעיסוק התקשורתי בשאלה האמנם הוא משתמש כבד בסמים, וספציפית בקטמין – במקור סם הרדמה עוצמתי שהפך לסם הזיות פסיכודלי נפוץ בשימוש בקרב עשירים – אם לאו, וזאת כחלק מראיון מתוח שהעניק למנחה CNN לשעבר דון למון, ואשר שודר אתמול (ב'). הראיון, שהיה אמור להשיק את התוכנית החדשה של למון בפלטפורמת המדיה החברתית X שבבעלות מאסק, בוטל על ידי המרואין התזזיתי זמן קצר לאחר שהוקלט. The Don Lemon Show episode 1: Elon Musk
TIMESTAMPS:
(02:23) News on X
(10:07) Donald Trump and Endorsing a Candidate
(13:04) The New Tesla Roadster
(16:46) Relaxation and Video Games
(17:54) Tweeting and Drug Use
(23:19) The Great Replacement Theory
(30:03) Content Moderation… pic.twitter.com/bLRae4DhyO
— Don Lemon (@donlemon) March 18, 2024 הגן על השימוש בקטמין לצורך טיפול בדיכאון
מאסק אמר ללמון שהוא חושב על X – שנקראה בעבר טוויטר ושמותגה מחדש אחרי שהשתלט עליה בעבור 44 מיליארד דולר באוקטובר 2022 – כעל פלטפורמת גיימינג של "שחקן מול שחקן" (Player Versus Player שהוא מונח מתחום משחקי הווידיאו המציעים לגיימרים לעסוק בקרבות עד מוות). לא היה ברור בדיוק מה הסיבה להשוואה של X למשחקים עד מוות, אבל הדימוי עלה בהקשר לציוצים הליליים של היזם, שבהם ידוע שהוא נכנס לעיתים לוויכוחים מרים עם משתמשים אחרים.
עם זאת, למרות ההשוואה הלא פשוטה, מאסק סיפר כי לשחק במשחקי וידיאו מרגיע אותו, והוסיף שזו דרך אחת שלו לשחרר קיטור. לדבריו, הוא "כמעט תמיד" מפוכח ונקי מחומרים משני תודעה כשהוא מפרסם ב-X מאוחר בלילה, כך לפחות טען באוזני למון. "אני לא שותה, אני לא באמת, אתה יודע", אמר למראיין.
זה היה הקוד בראיון שבו למון שאל ישירות את מאסק בדבר הדיווחים הרבים על עדויות לשימוש שלו בקטמין. מאסק, על אף שהתנגד תחילה לדון בנושא שהגדיר כפרטי משום שזהו "טיפול רפואי" שלו, הודה בסופו של דבר בשימוש בקטמין, אך אמר שהוא נוטל ממנו לשם סיוע במאבק בדיכאון.
"יש מקרים שבהם יש לי סוג של… מצב כימי שלילי במוח שלי, כמו דיכאון אני מניח, או דיכאון שלא קשור לשום חדשות שליליות, וקטמין מועיל להוציא את האדם מהמצב הנפשי השלילי", סיפר מאסק ללמון. הוא הוסיף כי יש לו מרשם לסם/תרופה מ"רופא אמיתי, אמיתי", ואמר שהוא משתמש ב"כמות קטנה פעם בשבוע או משהו כזה".
למון לחץ על המרואין שלו בתהיה האם הוא מכור לקטמין – סם שיש לו מוניטין של כזה הנצרך למטרות פנאי – אך מאסק הכחיש שימוש תלותי בכל תוקף וקבע: "אם משתמשים ביותר מדי קטמין, אתה לא באמת יכול לעשות עבודה – ויש לי הרבה עבודה".
נזכיר כי בעבר עישן מאסק מריחואנה עם ג'ו רוגן בפודקסט שלו, The Joe Rogan Experience, באקט שעורר רעש ציבורי גדול. Elon musk smoke marijuana on joe rogen talk show . The richest man in the world is smoking marijuana. ???? pic.twitter.com/74L8x2lNZl
— Joseph (@daffyduck2024) April 2, 2022 על מה עוד שוחחו למון ומאסק?
הראיון כיסה מגוון רחב של נושאים, מעבר לשימוש של היזם ואחד משלושת עשירי תבל בקטמין. מאסק אפילו דיבר על העמדה הפוליטית שלו.
במהלך השיחה חשף מאסק כי לאחרונה נפגש עם הנשיא לשעבר והמתמודד לתפקיד הנשיא בהווה, דונלד טראמפ, אך המעיט בחשיבות המפגש, שהיה אקראי לטענתו. לדבריו, "חשבתי שהייתי בארוחת בוקר אצל חבר ואז דונלד טראמפ הגיע. בוא נגיד שהוא דיבר רוב הזמן", סיפר מאסק. "הנשיא טראמפ אוהב לדבר, ולכן הוא דיבר", הרחיב. "אני לא זוכר שהוא אמר משהו שהוא לא אמר בפומבי". "השיחה לא כללה שום דבר פורץ דרך או חדש", המשיך והכריז מאסק, שהוסיף והבהיר כי טראמפ לא ביקש ממנו תרומה.
לדברי מנכ"ל החברות טסלה, SpaceX, נוירלינק, בורינג ואחרות, הוא אינו מתכוון לתמוך או לתרום לאף אחד מהמועמדים לנשיאות בבחירות 2024 בארצות הברית, אם כי הוא הבהיר כי יתן שישנה את גישתו זו בשלב מאוחר יותר במהלך שנת הבחירות הנוכחית. לדבריו, הוא אינו נוטה לכיוונו של אף אחד מהמתמודדים, אך הוא הוסיף וסיפר שבעבר נרתע מביידן, ואמר: "לא הסתרתי זאת".
מאסק אמר כי הוא שולל את מה שמכונה "תיאוריית ההחלפה הגדולה" הגזענית – אותה תיאוריה שעל ציוץ השוטח את משנתה בנוגע ליהודים הגיב מאסק ב-"צודק לגמרי" בעבר, תגובה שסיבכה אותו בהאשמות שהוא אנטישמי, והביאה אותו לחצות את האוקיאנוס ולהגיע לישראל כדי להוכיח שהוא דווקא תומך בישראל. מאידך, בראיון הוא כן טען שהזינוק במספר המהגרים הלא מתועדים בארה"ב הטה את תוצאות הבחירות לטובת הדמוקרטים. אלא שאז למון ציין בפניו כי מהגרים לא חוקיים הם חסרי מסמכים, ולכן אינם יכולים להצביע בכלל כך שאין ביכולתם באמת להעדיף מי מהמפלגות. מאסק השיב והציג את הרציונל שלו, לפיו מהגרים שכאלה נכללים במפקד האוכלוסין של ארה"ב, ובכך הם משנים את המאזן של האוכלוסייה המתועדת במדינותיה. לדבריו, במקרים מסוימים הם יכולים, באופן תיאורטי, להגדיל את מספר אנשי הקונגרס שמדינות אלו יכולות לשלוח לבית הנבחרים. כדאי לציין עם זאת כי חלוקה מחדש כזו של האלקטורים מתרחשת בארה"ב רק פעם בעשור.